تغییر ذائقه ایرانیان از خودروهای کرهای به ژاپنی و اروپایی - نسخهی قابل چاپ +- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum) +-- انجمن: مسائل متفرقه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=18) +--- انجمن: ماشین ها و موتور های روز دنیا (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=21) +--- موضوع: تغییر ذائقه ایرانیان از خودروهای کرهای به ژاپنی و اروپایی (/showthread.php?tid=252416) |
تغییر ذائقه ایرانیان از خودروهای کرهای به ژاپنی و اروپایی - Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ - 07-01-2016 با ورود برخی خودروهای روز اروپا به ایران از طریق نمایندگیها رسمی بازار خودروها 70 تا 150 میلیونی با تغییر آرایش مواجه شده و مشتریان در پی آنند تا به جای استفاده از خودروهای کرهای و چینی از خودروهای روز اروپایی و ژاپنی استفاده کنند. اعلام شرایط جدید فروش خودرو از سوی برخی نمایندگی های رسمی خودروسازان اروپایی و ژاپنی در ایران سبب شده تا برخی مشتریان به جای خرید خودروهای چینی و کرهای ترجیح دهند از برندهای اصیل ژاپنی و اروپایی استفاده کنند. در حال حاضر دو برند میتسوبیشی و رنو محصولات خود را از رنج قیمتی حدود 70 میلیون تومانی وارد بازار کردهاند که بسته به مدل و آپشنهای آن برخی خودروها تا 200 میلیون تومان هم قابل عرضه است. از سویی دیگر برای افرادی که قصد دارند از خودروهای نیمه لوکس استفاده کنند، نمایندگی شرکت دی اس که از زیرمجموعههای سیتروئن به شمار میآید نمایندگی خود را در ایران افتتاح کرده و تا چند روز دیگر در خیابان شهید اندرزگو از نمایشگاه مرکزی خود بهرهبرداری خواهد کرد تا بدین ترتیب بازاری برای خودروهای 150 تا 250 میلیون تومانی را برای خود تعریف کند. همچنین در هفتهای که گذشت شرکت رامک خودرو که هم اکنون خودروهای سانگ یانگ کره را در ایران عرضه میکند، واردات خودروهای آئودی را آغاز کرده تا این برند آلمانی در ایران صاحب بازار شود. به نظر می رسد با توجه به حضور خودروسازان بزرگ اروپایی به ایران و بهبود روابط با خودروسازان ژاپنی، ذائقه مشتریان طبقه متوسط به بالا از سمت خودروهای کرهای و چینی به سوی خودروهای وارداتی خارجی تغییر یابد. همچنین با توجه به اینکه خودروسازان چینی بازار بین 40 تا 100 میلیون را برای برخی محصولات خود در دوران تحریمها انتخاب کرده بودند باید استراتژی جدیدی را در پیش گیرند که به نظر میرسد اقدام به فروش اقساطی بلند مدت کرده و تخفیفهای بزرگی را به مشتریان ارائه دهند تا در بازار ایران بمانند. در همین رابطه فرهاداحتشام زاد، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو چندی گفت که براساس اطلاعات و آمار مرکز اصناف، 18 شرکت، نمایندگی رسمی در کشور فعالیت دارند. از این تعداد، سهم عمده تقاضا برای مشتریان اعم از واردات از طریق خود نماینده یا واردات از طریق افراد غیر که تقریبا این نسبت غیر به واردات رسمی تا سال گذشته به حداکثر خود رسید و 70 درصد توسط غیرنمایندگیها و 30 درصد توسط نمایندگیها انجام شد، برند هیوندایی در رتبه نخست خودروهای وارداتی به کشور قرار دارد. او با اشاره به برنامه ای که در افق 1404 برای استراتژی صنعت خودرو دیده شده است، افزود: افق ما برای سال 1404 تولید سه میلیون دستگاه خودرو است که یک میلیون دستگاه از این میزان تولید باید صادر شود. سیاستگذاران اقتصادی کشور برای این سال در کنار تولید سه میلیون دستگاه پیش بینی کردهاند که یک دهم این میزان نیز اواردات خواهیم داشت بنابراین تا 10 سال آینده تعداد واردات خودرو به ایران به 300هزار دستگاه خودرو در سال خواهد رسید. احتشام زاد افزود: ما در سال گذشته بیشترین حجم واردات را طی 5 سال گذشته را داشتیم به طوری که نزدیک به 120 هزار دستگاه خودرو وارد کشور شد. فارغ از پارسال، متوسط واردات سالیانه خودرو به کشور ما چیزی در حدود 50هزار دستگاه انواع خودرو سواری است است. که البته در این میان متاسفانه به غیر از واردکنندگان رسمی افرادی به طور شخصی و برخی دیگر از طرق غیر قانونی به کشور خودرو وارد می کنند. رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: واردات 300 هزار دستگاهی که برای سال 1404 مشخص شده، به نظر ما افق خوشبینانهای است که برای این بازار درنظر گرفته شده است. برآوردمان برای خودروهای وارداتی طی سال آینده، 50 تا 60هزار دستگاه و برگشتن به همان متوسط موجود است که تا سال 1404 این روند رو به افزایش بوده به 300 هزار دستگاه می رسد. او با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی واردکنندگان خودرو گفت: واردات کنندگان همیشه این موضوع کمبود نقدینگی را درنظر گرفته اند به طوری که از اردیبهشتماه امسال شاهد شرایط و تسهیلات بسیار ویژهای بودیم که واردکنندگان برای کالاهایشان درنظر گرفتند. به واسطه اینکه کالاها به کشور وارد و ترخیص شده بود و کالای ترخیص شده باید به فروش میرسید و تسهیلاتی که میفرمایید در آن شرایط به اوج خود رسید. احتساب پیشپرداختهای 20 تا 30 درصدی، نرخهای اقساط بدون احتساب کارمزد و بدون احتساب هیچگونه هزینه اضافی شرایطی بوده که واردکنندگان در نظر گرفتهاند و این شرایط جدید نیست و از سال های گذشته هم وجود داشته ولی در اردیبهشتماه امسال خیلی شدت گرفت. احتشام زاد افزود: به جرات میتوانم بگویم به شکل رقابت شدیدی بین واردکنندگان اعم از واردکنندگان رسمی و غیررسمی در این حوزه شکل گرفت و شرایط و تسهیلات ویژهای برای مشتریان در نظر گرفته شدند که بتوانند با مبلغ پیشپرداخت کم با اقساط بلندمدت این خودرو را خریداری کنند. در حال حاضر هم تقریبا این شرایط کماکان در بازار پابرجاست. دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. منبع: خبرآنلاین RE: تغییر ذائقه ایرانیان از خودروهای کرهای به ژاپنی و اروپایی - novin11 - 21-01-2016 خوشگله مرسی |