انجمن های تخصصی  فلش خور
بی خاصیت - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: مذهبی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=41)
+--- موضوع: بی خاصیت (/showthread.php?tid=239855)



بی خاصیت - ابراهیم هادی - 05-08-2015



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
یا لیتنا کنا معک ؛ یا؛ شهداءشرمنده ایم؟!



* نقدی بر شعار کلیشه ائی (( شهداءشرمنده ایم ))

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بی خاصیت 1



السلام علی عبادالله الصالحین؛ضمن ادای احترام به احساسات پاک و خالص همهءارادتمندان و علاقه مندان ؛نسبت به شهدای گرانقدرانقلاب و جنگ تحمیلی؛ این کمترین ؛همیشه از خودم می پرسم ؛ جرا اخیرا مردم ؛ خصوصا جوانهای ما اینقدر از این جمله کلیشه ای شهدا شرمنده ایم ) ؛ (( که بنده واقعا با این جمله مشکل دارم )) استفاده می کنند ؟ مضمون حدیثی است از معصوم علیه السلام که: اگر میخواهید در ثواب شهدای کربلاو سیدالشهداء علیه السلام شریک باشید، هرگاه حضرت را یاد کردید بگویید : یا لیتنی کنت معکم فافوز فوزا عظیما. آرزوی رستگار شدن و رسیدن به فوز و فیض شهادت در رکاب ولی خدا، برای ‏کسانی که در معرکه کربلا نبوده‏ اند، آرزوی شیرینی است.شهادت را رستگاری دانستن و آرزومندی برای درک آن فیض، هم خطی با سید الشهداء «علیه السلام‏» است.این آرزو در زیارتنامه ‏های آن حضرت با عبارتهای مختلفی بیان شده است.از قبیل: [1] «فزتم و الله فلیت ‏انی معکم فافوز فوزا عظیما»،[2]«یا لیتنی کنت معکم فافوز فوزا عظیما»،[3]«فیا لیتنی کنت ‏معکم فافوز معکم‏».جلوهء این آرمان والا، در هر عصری می‏تواند آشکار شود، چرا که‏ وقتی هر روز عاشورا و همه جا کربلا باشد و خط جهاد و شهادت به روی پیروان حق ‏گشوده باشدصداقت زائر در این ادعا، در جبهه‏ های نبردش با ستمگران دیده می‏شود و این آرزو به عمل می ‏رسد.



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بی خاصیت 1



نمونهء آن در جبهه‏ های دفاع مقدس و شهدای این حماسه در جمهوری اسلامی مکرر دیده شده.! حالا چرا ما به شهدای عصرحاضر که می رسیم بجای اینکه به تاءسی از سیرهءمعصومین غلیهم السلام ؛ آرزوی همراهی با آنها را بکنیم؛ با گفتن شهدا شرمنده ایم ! از آرزوی همراهی با آنها استنکاف می ورزیم و وجدان رفاه طلبمان را با این جمله و نظایر آن ؛ آسوده می کنیم ؟ آیا دلیلش بعد زمان است ؟ که چون شهدای کربلا در قرن اول هجری بوده اند ! و الان آرزوی همراهی باآنان برای ما خطری ندارد ؟ ولی شهدای معاصر مربوط به همین ایام هستند و آرزوی همراهی با ایشان چه بسا که چاربالش خوشبختی مارا به مخاطره بیاندازد ! این جمله منفعلانه و بی خاصیت شهداء شرمنده ایم چه گره ای از کار نظام اسلامی و اهداف جهانی آن باز می کند؟
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بی خاصیت 1
* آیا چواب ندای جاودانی و مظلومانهء هل من ناصر ینصرنی امام حسین علیه االسلام و همهء شهدایی که پس از واقعهءکربلا؛در گذر تاریخ تا امروز  به ایشان اقتدا کردند؛ شهدا شرمنده ایم ! است ؟
آیا با گفتن شهدا شرمنده ایم می توانیم از عمل به شریعت اسلام که جهاد از فروع آن است و قانون اساسی کشور که بر گرفته از اصول آن است ؛ اوامر مقام معظم رهبری و وصیت نامه حضرت امام خمینی ره ؛ که ( فللعوام ان یقلدوه ) شانه خالی کنیم و همچنان نظاره گر فسق و فجورداخلی و شرارتهای دشمنان خارجی و تکفیریهای وهابی باشیم ؟ 
کاربرد این لفظ (شهدا شرمنده ایم ) بیشتر در مقام سلب مسئولیت از ادامه راه و رسیدن به آرمانهای والای الهی است و کم و بیش این آیه قران را در ذهن متبادر می کند که : اعوذبالله من الشیطان الرجیم...قَالُوا یَا مُوسَیٰ إِنَّا لَن نَّدْخُلَهَا أَبَدًا مَّا دَامُوا فِیهَا ۖ فَاذْهَبْ أَنتَ وَرَبُّکَ فَقَاتِلَا إِنَّا هَاهُنَا قَاعِدُونَ ﴿۲۴﴾گفتند: «ای موسی، تا وقتی آنان در آن [شهر]ند ما هرگز پای در آن ننهیم. تو و پروردگارت برو[ید] و جنگ کنید که ما همین جا می‌نشینیم.» (۲۴) سورة المائدة
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بی خاصیت 1
*خلاصه مطلب: 
نه عرض شرمندگی ؟ و نه حدیث نفس از خود یا از دیگران پرسیدن؛ بعداز شهدا چه کرده ایم؟ هیچ کمکی به آرمان و راه شهدا و اعتلای راهی که آنها در آن راه به شهادت بر گزیده شدند؛ نمی کند. چه قبل از شهدا؛ چه بعداز شهدا؛ چه شرمنده و چه رضا؛ بایستی آرزوی همراهی و حضور ثابت قدم و مطمئن در معرکه و میدانی که آنها را به این فیض رسانده را داشته باشیم و چه ذکر جایگزینی از این بهتر که بگوییم : دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
#یالیتناکنامعکم-فافوزقوزاعظیما  ؟ و چه کاری از این مهمتر که به این شعار پرچم مولاناصاحب ازمان عج عمل کنیم که می فرماید: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
#اسمعواواطیعوا  ؟ و چه را باید بشنویم واطاعت کنیم؟ جز فرامین خدا؛رسول خدا؛قران ؛معصومین و نهایتا ولی امر مسلمین امام خامنه ایی ؟ دوستانیکه می خواهند شرمنده شهدا نشوند و یا نمی دانند بعد از شهدا چه کرده اند ؟ عجالتا به این دو فقره بپردازند که مجموعش می شود بصیرت . و چونکه 100 آید 90 هم پیش ماست.

بهر حال کاربرد فعلی این جمله در مفام انفعال بیشتر استعمال می شود تا حرکت آفرینی و حرکت بخشی؟ لازم به ذکر است که این نظر شخصی این کمترین است و برای کسی جحت نیست.



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بی خاصیت 1
این وجیزه را با این روایت از معصوم هشتم به پایان می برم :
در حدیث مفصل امام رضا «علیه السلام‏» خطاب به ‏ریان بن شبیب آمده است: «یا ریان!ان سرک ان یکون لک من الثواب مثل ما لمن استشهدمع الحسین‏ «ع‏» فقل متی ما ذکرته: یا لیتنی کنت معهم فافوز معهم فوزا عظیما»[4] . اگر دوست‏داری که ثواب شهیدان کربلا را داشته باشی، هر گاه به یاد آن حادثه افتادی بگو: کاش من‏ نیز با آنان بودم و با آنان به رستگاری بزرگ می‏رسیدم.این آرزو، نشان دهنده زمینه ‏تفکرات عاشورایی در دل انسان است. 
* حال باید مجددا سئوال کرد : کدام شعارمقبول تراست؛ ایکاش باشهداءبودیم و بایشان به فیض عظیم می رسیدیم ! یا ؛ شهداء شرمنده ایم ؟؟؟؟
و آخر دعوانا انا الحمدالله رب العالمین

*پی نوشتها :
[1] مفاتیح الجنان، زیارت اول امام حسین، ص 424.
[2] همان، زیارت ششم، ص 427.
[3] همان، زیارت وارث، ص 430.
[4] بحار الانوار، ج 44، ص 286.: