روشهای مطالعهی رتبههای برتر کنکور در درس زیست شناسی - نسخهی قابل چاپ +- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum) +-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40) +--- انجمن: تحصیلات دانش آموزی و دانشجویی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=64) +--- موضوع: روشهای مطالعهی رتبههای برتر کنکور در درس زیست شناسی (/showthread.php?tid=238329) |
روشهای مطالعهی رتبههای برتر کنکور در درس زیست شناسی - # αпGεʟ - 26-07-2015 سلام. دوستان عزیز رشته تجربی در این پست با نحوه مطالعه رتبه های برتر در درس زیست شناسی آشنا میشیم و بررسی میکنیم که برترین ها چطور توانستند در درس زیست شناسی به نتیجه برسند. نکتهی جالبی که از جمعبندی نکات ذکر شده توسط همه افراد میتوان بیان کرد، اینست که : *همه به اهمیت کتاب درسی در درس زیست اشاره ویژه داشته اند. *مطالعهی هر روزه درس زیست در برنامهی مطالعاتی تمامی رتبه های برتر دیده میشود. *ترکیبی خواندن مبحثهای کتاب درسی (دوم ، سوم و پیش) . . روشهای مطالعهی رتبههای برتر کنکور در درس زیست شناسی زهرا کلاهچی/ رتبه۱۹منطقه ۲ کنکور۹۳/ درصد ۱۰۰ زیستشناسی در کنکور۹۳ من در درس زیستشناسی توانستم در کنکور درصد ۱۰۰ را کسب کنم. با این وحود که در آزمونهای کانون به ندرت صد میزدم و نکته دقیقاً همین جاست. من با اینکه صد نمیزدم ولی هرگز ناامید نشدم و بنابراین برای یادگرفتن آزمون میدادم نه برای به دست آوردن رتبه. نکته دیگر این است که علیرغم اینکه هر سال سؤالات سختتر میشوند و سؤالات جدیدی مطرح میشوند اما به هر حال از کتاب درسی طرح میشوند پس متن کتاب درسی باید بارها و بارها خوانده شود و همجنین یک حافظه تصویری در ذهن خود بهوجود بیاوریم. نکته دیگر اینکه بعد از کتاب درسی مهمترین منبع برای داوطلبان، کلاسور ارزیابی است که خود داوطلب مینویسد. . . فاطمه فاضلیفرد/ رتبه ۶ کشورسال۹۳ مواردی که به تسلط من بر روی درس زیست کمک کرد: ۱-خواندن دقیق کتاب درسی ۲-ارتباط دادن بخشهای مختلف فصلها و کتابها با یکدیگر ۳-توجه به اشکال و تصاویر براساس کتاب مصور ۴-زدن تستهای استاندارد کنکور و آزمون ۵-مرور مجدد مطالب دربازههای زمانی مختلف ۶-تحلیل سؤالات آزمون و یادگیری براساس تحلیل و تصحیح سؤالات ۷-نگاه کردن به مطالب از دید طراح ۸-هر روز زیست میخوندم . . علیرضا رضائی / رتبه ۹ کشور سال۹۳ نقطه قوت پایدار من درس زیست بود، زیرا: ۱-متن کتاب درسی را با وسواس زیاد میخواندم. ۲-نکات ترکیبی را کامل مینوشتم ۳-سه کتاب را با هم میخواندم ۴-تستهای کنکور و آزمون را دقیق و گزینه به گزینه تحلیل میکردم. ۵-مرور مستمر داشتم ۶- و هر روز زیست میخواندم و حاشیه مینوشتم و سوال طرح میکردم . . حسین خاکپور/ رتبه ۱۰ کشور سال۹۳ روز کنکور برای درس زیست شناسی نتیجه مطلوب کسب کردم و دلائل آن را به شرح زیر ارزیابی میکنم:
. محمد سجاد شعبانیپور/ رتبه ۱۰منطقه ۱سال۹۳ من در ابتدای سال درصدم در درس زیست در آزمونهای کانون ۵۰ بود(البته حدوداً) اما به مرور زمان با مطالعه دقیقتر به ۸۸ رسید . روش خواندن: بهصورت دقیق میخواندم بهطوری که در بار بیستم هم مثل بار اول میخواندم یعنی سعی میکردم نکات را دقیق بخوانم. ضمناً سعی میکردم در مورد شکلها و مسائلی که مشکل داشتم نکات یادگرفته شده از سالهای مختلف را به یک دیگر ارتباط دهم و نکات ارتباطی را برای خودم بنویسم. . . مریم سببی/ رتبهی ۷۴ سال ۸۹/ پزشکی شهید بهشتی ۱-من دانشآموز ریاضی بودم که در سال آخر تغییر رشته دادم، در نتیجه باید درس زیست را خودم به حد بالا میرساندم. ۲- همواره با معلم زیست خودم صحبت میکردم (در ساعات بعد از کلاس)، اشتباهاتم را میگفتم و با هم منشأ این که چرا اشتباه کردم را بررسی میکردیم و راههای بهتر کردن را پیدا میکردیم. ۳- بعد از ۲ بار خواندن کتاب، تست تمرین میکردم، این باعث میشد بدانم از نظر طراحان سؤال کدام قسمتهای کتاب اهمیت بیشتری دارند و دوباره کتاب درسی را میخواندم و به نکات آن بیشتر دقت میکردم. ۴- بر خلاف خیلی از دوستانم که از کتابهای زیادی استفاده میکردند از حداکثر ۲ کتاب استفاده میکردم ولی آن دو را خیلی کامل و مفهومی خواندم. به طوری که بعد از تمام کردن تستها و رفع اشکال و بدون در نظر داشتن اینکه این کتاب تست است، شروع به خواندن پاسخنامهی آخر کتاب میکردم و این باعث میشد خیلی از نکات را مرور کنم. ۵- تقریباً هر روز زیست میخواندم، به طوری که بعد از عید میگفتم کل زیستشناسی ۳۰ فصل است در هر ماه میتوانم کل زیست را مرور کنم. ۶- بی دقتیهای خودم را جدی میگرفتم و با دقت مینوشتم تا همواره مرور کنم. . . خدیجه گردی/ دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران درس اول و مهم ترین درس رشته تجربی زیست: مواردی که من اجرا می کردم و بر روی این درس تسلط پیدا کرده بودم، بدین شرح است: ۱-نکات آزمونها و کتابهای کمک درسی را به کتاب درسی منتقل کردم. ۲- در درس زیست، تمام ویژگیهای گروهها را (حشرات، ماهیها و . . .) طبقهبندی کردم، در واقع نوعی ترکیببندی ویژگی کردم. در ادامه پیشنهاد میکنم مطالب زیر رو هم بخونین: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. http://www.flashkhor.com/forum/showthread.php?tid=238322 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. http://www.flashkhor.com/forum/showthread.php?tid=238328&pid=2985364#pid2985364 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. http://www.flashkhor.com/forum/showthread.php?tid=238326 |