انجمن های تخصصی  فلش خور
چرا آمریکا نمی‌تواند داعش را شکست دهد؟ - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: خبرها (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=42)
+--- موضوع: چرا آمریکا نمی‌تواند داعش را شکست دهد؟ (/showthread.php?tid=237321)



چرا آمریکا نمی‌تواند داعش را شکست دهد؟ - ✘PETER✘ - 19-07-2015

رئیس پارلمان عراق در گفت‌وگو با نشریه «فارین پالیسی» با بیان اینکه آمریکا اراده کافی برای شکست داعش ندارد، گفت ناتوانی در شکست داعش تا حد بسیاری زیادی ناشی از بی‌میلی آمریکاست.


، «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق می‌گوید واشنگتن با وجود موضع‌گیری‌های شدید علیه گروه تروریستی «داعش»، اراده لازم برای شکست این گروه را ندارد.


آقای جبوری که با نشریه «فارین پالیسی» گفت‌وگو می‌کرد، در مورد سقوط شهر الرمادی و همچنین ناتوانی در شکست سریع داعش، گفت: «رک بگویم، تا حد زیادی باید ایالات متحده را به دلیل نداشتن یک راهبرد روشن برای حمایت از عراق، مقصر دانست.»

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰۰۰۰ نیروی داعش در عراق هستند و در شهر رمادی تنها ۱۰۰ نفر از اعضای این گروه مسئولیت بر عهده دارند، گفت: «ما می‌توانیم با این تعداد، مقابله کنیم.»

این مقام ارشد عراقی به وجود فساد در ارتش عراق نیز اشاره کرد و گفت بسیاری از نیروهای ارتش وفاداری لازم برای نبرد را ندارند، ضمن اینکه به گفته وی آن‌ها از تجهیزات کامل و پشتیبانی لازم برای مقابله با داعش برخوردار نیستند.

وی در مورد بازگشت نیروهای آمریکایی به عراق هم گفت صدور مجوز برای اعزام هزاران نیروهای آمریکایی به این کشور، «برای ما از بعد سیاسی بسیار دشوار است.» جبوری تأکید کرد که او خواستار راهبردی مشخص و تمرکز بیشتر بر آموزش نیروهای عراقی است.

رئیس پارلمان عراق با بیان اینکه خواستار تسلیح و آموزش نیروهای عشایری است، گفت: «این کار زمان زیادی نمی‌برد. به نظرم اگر اراده‌ای برای شکست داعش وجود داشته باشد، می‌توان با سرعت بیشتری عمل کرد.»

جبوری در این مصاحبه تأکید کرد که می‌توان در زمانی کمتر از ۳ تا ۴ سال، که دوره مورد انتظار واشنگتن است، داعش را شکست داد، اما این امر مستلزم وجود اراده است.

وی به ویدئوی منتشر شده از برخورد نامناسب باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا با حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق در حاشیه نشست گروه ۷ هم اشاره کرد و گفت: «همانطور که همه مردم عراق آن را می‌بینند، من هم باید این ویدئو را ببینم.»

جبوری بعد از دیدن ویدئو، آنطور که فارین پالیسی نوشته است، سری تکان داده و گفته است: «ما و مشکلاتمان را نادیده می‌گیرند، کاملا روشن است. کاملا به نظر می‌رسد که ایالات متحده کاری به مسائل ما ندارد و توجهی به ما نمی‌کند.»


RE: چرا آمریکا نمی‌تواند داعش را شکست دهد؟ - elmira67 - 06-08-2015

چون داعش دست پرورده ی خود امریکاست