انجمن های تخصصی  فلش خور
زندگی نامه ی رولز رویس و عکس های آن - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: مسائل متفرقه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=18)
+--- انجمن: ماشین ها و موتور های روز دنیا (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=21)
+--- موضوع: زندگی نامه ی رولز رویس و عکس های آن (/showthread.php?tid=23202)



زندگی نامه ی رولز رویس و عکس های آن - destiny - 25-11-2012

اول از همه باید بگم توی ایران 4عدد رولز رویس وجود داره 2 تاش تو مشهد و 2 تاش تو تهرانه تو مشهد اولی برای پسر نمایندگی نوکیا در مشهد و دومیش برای کسی که هتل بین المللی قصر رو +هتل درویش ساخته واسه پسرش خریده پسرشم خیلی اوا خواهره از نزدیک دیدمش سرتون رو درد نیارم بفرمایید رولز رویس:



از اتومبیل رولزرویس (Rolls Royce) زیاد شنیدید و همانطور که
شما دوستان میدونید این اتومبیل از بهترین اتومبیل‌های لیموزین در جهان بوده و این
شرکت همواره بهترین معیارها و استانداردها را برای ساخت اتومبیل‌های خود در نظر
می‌گرفته است و در حال حاضر این شرکت با بیش از 39 هزار کارمند در سراسر جهان،
سالانه درآمدی بالغ بر 10 میلیارد دلار را از آن خود می‌کند.

اما بد نیست از
تاریخچه کارخانه این اتومبیل گرانقیمت هم بدانید بطوریکه فردریک هنری رویس در 27
مارس سال 1863 میلادی در شهر آلوالتن نزدیک پیتربورو در انگلستان به دنیا آمد. او
آخرین فرزند یک آسیابان بود که با از کار افتادن آسیاب، به لندن مهاجرت کردند. در
سن 9 سالگی او پدرش را از دست داد و به مشاغل متعددی از قبیل روزنامه فروشی و
پادویی و تلگراف خانه مشغول شد. در زمانی که او کارآموزی در خط آهن بزرگ شمال را
شروع کرد، یکی از عمه‌هایش مخارج زندگی او را پرداخت می‌کرد، ولی مشکلات مالی باعث
شد او قرارداد کارآموزی را فسخ نموده و مجبور به استخدام در یک شرکت تولید‌کننده
ابزار شود.

وی در اوقات فراغتش به مطالعه دروس مهندسی برق می‌پرداخت و این
مطالعه و گرایش به سوی مسائل فنی، باعث شد تا در سال 1884 با همکاری شریک دیگرش
ارنست کلارمونت، شرکت مهندسی برق و الکتریکی خود را در منچستر تاسیس کنند. آنها در
سال 1894 شروع به ساختن دینام و جرثقیل‌های الکتریکی کردند. پس از یک دوره رکود و
با وارد شدن رقبایی از آلمان و آمریکا، آنها تصمیم به تغییر تولیدات خود به سمت
موتور اتومبیل گرفتند. اولین اتومبیل رویس، یک چهار چرخه دوسیلندر خشن و پر سر و
صدای ناقص بود که هنری در سال 1903 میلادی تغییرات قابل‌توجهی در طراحی مدل فرانسوی
آن به وجود آورده بود، هر چند موفقیت تجاری ویژه‌ای را نصیبش نکرد. از سوی دیگر،
چارلز استوارت رولز پسر سوم لرد لینگاتوک، از فروش کالسکه‌های بدون اسبش به اعیان و
اشراف لندن، موفقیت و پیشرفت قابل‌توجه و درآمد زیادی کسب کرده بود. او پس از
کالسکه به ساخت و تولید انواع اتومبیل و فروش آنها مشغول شد.

پس از اینکه
هنری رویس اتومبیل استثنایی خود را تولید کرد، رولز ملاقاتی را با وی در منچستر
ترتیب داد و نهایتا پس از مذاکرات فراوان با هم قراردادی بستند که توسط سرمایه و
پول رولز به اتومبیل رویس رونق بخشید. در آن سال‌ها رویس پنج نوع اتومبیل متفاوت را
تولید کرد. اتومبیل‌های فوق در ماه دسامبر 1904 میلادی در نمایشگاه پاریس به نمایش
درآمدند. در همان زمان "رولز" و "رویس" موافقت کردند که اتومبیل‌های تولیدی خود را
از این به بعد تحت عنوان "رولزرویس" تولید کرده و بفروشند. شریک سوم آنها در این
قرارداد، "کلود جانسن" بود که خط پیوند رولز و رویس نامیده می‌شد. وی اولین منشی
کلوپ اتومبیل سلطنتی و راننده مسابقات اتومبیلرانی و مهندس بسیار ماهری بود که تحت
تاثیر نبوغ "رولزرویس" قرار گرفت و به این شرکت آمد.



اولین اتومبیلی که با این نام به فروش رسید مدل روح نقره‌ای
(Silver Ghost) با موتور شش سیلندر خطی بود که در سال 1906 تولید و در کمتر از یک
سال به عنوان بهترین اتومبیل سال دنیا برگزیده شد.
آرم کارخانه "رولزرویس" عبارت
بود از یک زمینه سیاه که در آن دو حرف R انگلیسی بر روی هم نوشته شده و نشان‌دهنده
ابتدای نام‌های رولز و رویس بود. بر روی جلو پنجره تمامی رولزرویس‌هایی که از سال
1911 به بعد ساخته شد، مجسمه یک فرشته از جنس طلا قرار گرفت که امیلی نام داشت و به
عقیده بسیاری این فرشته نماد دختری بود که رویس به او دل بسته بود، ولی هرگز موفق
به ازدواج با او نشد. برخی هم معتقد بودند این فرشته سمبل آرامش است و The Spirit
of Extacy نام دارد. این مجسمه از طلای 24 عیار و به روش ریخته‌گری سنتی ساخته
می‌شد که این باعث عدم شباهت مجسمه‌های روی این خودروها می‌شد.







رولز و رویس در اواخر عمرشان سرنوشت تلخی داشتند. رولز که در
ضمن فروشندگی گاهی اوقات نیز پرواز می‌کرد، در 12 جولای 1910 میلادی در یک نمایش
پرواز در "بارن‌هاوس" کشته شد. یک سال بعد از آن، رویس برای همیشه کار و خانه‌اش را
ترک کرد. همسرش نیز او را رها کرد و یک پرستار از این مرد بزرگ صنعت اتومبیل‌سازی
نگهداری می‌کرد. رویس که در اواخر عمرش به کلی ناتوان و علیل شده بود، سرانجام در
تاریخ 22 آوریل 1933 چشم از جهان فرو بست. پس از درگذشت رویس به احترام مقام والا و
بزرگ او در این کارخانه، آرم تمامی مدل‌های "رولزرویس" که تا آن سال با لعاب قرمز
پوشیده می‌شد، به رنگ سیاه تغییر پیدا کرد.



رولزرویس پس از آن نیز یکی از پیشرفته‌ترین کارخانه‌ها در
زمینه ساخت اتومبیل و موتور هواپیما بود، تا جایی که موتور هواپیماهای کنکورد نیز
توسط این کارخانه ساخته می‌شدند. این شرکت در سال 1987 خصوصی‌سازی شد و پس از آن در
سال 1990 طی ادغام با ب.ام.و چندین موتور جت تولید نمودند ...

...
..
.

اما خبری جالب بشنوید از یک صنعتگر 24 ساله ای که عاشق
رولزرویس بود و با استفاده از مرسدس های قدیمی پس از گذشت سه سال توانست موفق به
طراحی و ساخت یک رولزرویس مدل فانتوم ابتکاری و دست ساز شود. او برای ساخت این
خودرو حدود 3000 دلار سرمایه گذاری کرده بود. تصاویر زیر مربوط به ساخت این
رولزرویس دست ساز در فوریه سال 2010 است.

رولز رویس در مشهد:
زندگی نامه ی رولز رویس و عکس های آن 1
زندگی نامه ی رولز رویس و عکس های آن 1
زندگی نامه ی رولز رویس و عکس های آن 1
زندگی نامه ی رولز رویس و عکس های آن 1