![]() |
معرفی هواپیماهای آلمانی، The Junkers Ju 88 - نسخهی قابل چاپ +- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum) +-- انجمن: مسائل متفرقه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=18) +--- انجمن: مسائل نظامی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=44) +--- موضوع: معرفی هواپیماهای آلمانی، The Junkers Ju 88 (/showthread.php?tid=228032) |
معرفی هواپیماهای آلمانی، The Junkers Ju 88 - L²evi - 22-05-2015 هواپیمای نیروی هوایی لوفت وافه آلمان بود . این هواپیما داری دو موتور و نقش وسیله چند منظوره در ارتش را داشته است . هواپیما توسط کمپانی هوگو جانکر که دو مهندس امریکایی در اواسط سال 1930 طراحی کرده بودند ساخته شد. از این هواپیما به عنوان بمب افکن ، جنگنده شب ،بمب افکن اژدر، شناسایی هواپیما ، جنگنده سنگین و در مراحل پایانی به عنوان بمب اندازی هوایی استفاده شده است. با وجود توسعه طولانی مدت این نوع هواپیما یکی از مهمترین دارایی های لوفت وافه محسوب میشد . خط مونتاژ از سال 1936 تا 1945 تولید مستمر داشته است و بیش از 16000 از این نسخه تولید کرده بودند که بیشترین تولید هواپیماهای دو موتوره در آلمانی نازی محسوب می شود . در طول این سال ها بدنه و قسمت اصلی هواپیما ثابت بود و فقط تجهیزات جزیی آن به مرور تغییر می یافت . طراحی و گسترش The Junkers Ju 88 در آگوست سال 1935 وزارت حمل ونقل هوایی آلمان درخواست هواپیماهایی با سرعت بالا و قابلیت حمل بمب با کمترین هزینه و استفاده از اجناس مقرون به صرفه به وزن 800 تا 1000 کیلوگرم (1760 تا 200 پوند ) را داد . کمپانی جانکر در ماه ژوین سال 1936 اولین طراحی های خود را ارایه دادند و دو مدل از هواپیمای The Junkers Ju 88 را در اختیار دولت آلمان قرار دادند اما به دلیل نواقصی که طرح اولیه داشت نمی توانستند در جنگ از آن استفاده کنند . در سال 1938 آخرین مدل از این هواپیما بهره برداری شد که از قابلیت های آن نسبت به مدل های قبلی می توان به تقویت شدن بال ها ، ترمز ها ، استحکامات کششی و مهمتر قابلیت حمل و پرتاب بمب اشاره کرد ، با توجه به این پیشرفت هواپیمای The Junkers Ju 88 برای ورود به عرصه جنگ به عنوان یک بمب افکن آماده بود . اولین پرواز این هواپیما در 21 سپتامبر سال 1936 برای نیروی هوایی لوفت وافه که فرمانده آن هرمان گورینگ بود انجام شد . در آزمایش اول این هواپیما حدود 580 گیلومتر یا سرعت 360 مایل را طی نمود . در پاییز سال 1938 دکتر هاینریش کوپنبرگ مدیر عامل شرکت جامو 300 مدل از The Junkers Ju 88 در ماه تولید کرد و در اختیار گورینگ گذاشت که انبوه ترین نوع از تولید چنین هواپیمایی بود ، درحمله به لهستان در سال 1938 هواپیمای The Junkers Ju 88 نقش کلیدی را بازی کرده بود . ![]() تنوع و توسعه عملیاتی : در اکتبر سال 1937 ژنرال ارنست اودت درخواست یک فروند هواپیمای بمب افکن شیرجه را داد .علت درخواست این نوع هواپیما موفقیتش نسبت به دیگر مدل ها بود . مرکز توسعه تکنولوژی جانکر در دسایو اولویت تمام کارهایش را به این نمونه اختصاص داده بود تا تمام اجزای آن از جمله سیستم های الکتریکی ، ترمز و بهتر شیرجه رفتن را به کیفیت مطلوبی برساند . نسخه استاندارد جنگنده بمب افکن The Junkers Ju 88 بر اساس نسخه های قبلی این مدل بوده است و از تجربیات 6 مدل گذشته استفاده های زیاده شده در این مدل هم از موتور های جامو استفاده شده و در این نسخه ظرفیت حمل و نقل هم افزوده شده است یعنی قابلیت حمل آن نسبت به هواپیما های جنگنده دیگر بیشتر است . ![]() سابقه عملیاتی : لهستان : فقط 12 هواپیمای The Junkers Ju 88 در جنگ لهستان شرکت کردند . واحد هوایی اکو 88 وظیفه آزمایش این هواپیمای بمب افکن جدید را داشتند . این 12 هواپیما و 12 سر نشین موفق به پوشش هوایی در لهستان شدند و از این جنگ سربلند بیرون آمدند و ارتش لوفت وافه روی این هواپیما حساب ویژه ای کردند . نبرد نروژ : در این نبرد 30 هواپیمای The Junkers Ju 88 به جنگ فرستاده شد . همچنین در نهم آپریل سال 1940 هواپیمای The Junkers Ju 88 در مدت زمان 111 ثانیه توانست باران بمب در نبرد تولید کند . نبرد فرانسه 1940 : به دستور لوفت وافه هواپیمای The Junkers Ju 88 وارد جنگ فرانسه شد و در این جنگ این هواپیما نقش اصلی و مهمی را بازی کرد . در این نبرد هم علاوه بر نقش بمب افکن ، جا به جایی و انتقال تجهیزات را هم به عهده داشت . ![]() ![]() تهیه شده توسط: [b]maestro navid[/b] |