انجمن های تخصصی  فلش خور
شروط اردوغان برای آشتی با السیسی چه بود؟ - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: خبرها (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=42)
+--- موضوع: شروط اردوغان برای آشتی با السیسی چه بود؟ (/showthread.php?tid=226603)



شروط اردوغان برای آشتی با السیسی چه بود؟ - Mαяѕє - 15-05-2015

شروط اردوغان برای آشتی با السیسی چه بود؟ 1
پسر یوسف القرضاوی مفتی جنجالی مصری الاصل قطر گفت که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر با شروط رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود برای آشتی بین دو کشور مخالفت کرد.
 عبدالرحمن پسر یوسف القرضاوی اعلام کرد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای مصالحه با عبدالفتاح السیسی همتای مصری خود 3 شرط را پیشنهاد کرد که این پیشنهادها پذیرفته نشد.

عبدالرحمن در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: اردوغان در دیدار طولانی خود با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در ریاض سه شرط را برای مصالحه با السیسی پیشنهاد کرد ولی السیسی که در همان زمان در ریاض بود، با شروط اردوغان مخالفت کرد.

به گزارش شبکه سی ان ان، عبدالرحمن با بیان این مطلب افزود: "آزادی زندانیان سیاسی (رهبران و اعضای اخوان المسلمین مصر) و لغو حکم های اعدام (آنها) و دادن حق برگزاری تظاهرات به مردم مصر سه پیشنهاد اردوغان به السیسی بود ولی چون کودتای السیسی مبتنی بر زندانی کردن فعالان سیاسی، صدور حکم اعدام و ممنوعیت تظاهرات بود، شروط پیشنهادی اردوغان مورد قبول واقع نشد".

حکومت ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان از گروه اخوان المسلمین مصر حمایت می کند و همین امر باعث تیرگی روابط بین آنکارا و قاهره درسایه روی کار آمدن حکومت جدید در مصر شده است.