ایران چند هواپیمای مسافری نیازدارد؟ - نسخهی قابل چاپ +- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum) +-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40) +--- انجمن: خبرها (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=42) +--- موضوع: ایران چند هواپیمای مسافری نیازدارد؟ (/showthread.php?tid=193786) |
ایران چند هواپیمای مسافری نیازدارد؟ - ✘PETER✘ - 20-11-2014 علیرضا جهانگیریان با بیان این که هماکنون در برخی فرودگاهها از ۵ درصد ظرفیتها استفاده میشود، گفت: با توجه به تقاضاهای موجود در حال حاضر کشور نیازمند ۳۰۰ فروند هواپیماست. به گزارش جهان به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، علیرضا جهانگیریان اظهار کرد: صنعت هوانوردی از جمله صنایعی است که به واسطه تحریم ها صدمات زیادی بدان وارد شده و به همین دلیل حجم صنعت نسبت به بازار با حداقل ۵۰ درصد کمبود ناوگان هوایی مواجه است و بازار صنعت هوانوردی برای پاسخگویی به تقاضاهای موجود هم اکنون به ۳۰۰فروند هواپیما در کشور نیاز دارد. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: هم اکنون از ۸۵ میلیون ظرفیت فرودگاهی تنها ۴۵ میلیون نفر اعزام و پذیرش صورت می گیرد و در برخی فرودگاهها از ۵ درصد ظرفیت ها استفاده می شود. جهانگیریان خاطرنشان کرد: در حال حاضر به ازای هر فروند هواپیما، ۱۵۰ نفر نیروی متخصص در صنعت مشغول فعالیت هستند که با اضافه شدن ۱۰۰ فروند هواپیما به ۱۵ هزار نیروی انسانی جدید در آینده نیاز داریم. وی تصریح کرد: هم اکنون در مراکز جامع علمی کاربردی کشور حدود ۴۹۰۰ دانشجو به تحصیل اشتغال دارند و در سال ۱۵۰۰ نفر فارغ التحصیل می شوند که با این تعداد فارغ التحصیل باید گفت در آینده به فکر افزایش ظرفیت باشیم. به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، ساماندهی و ارتقا کیفیت در مراکز آموزشی، توسعه فضاهای آموزشی، تامین امکانات و تجهیزات آموزشی، امکان جذب فارغ التحصیلان رشته های هوانوردی به بازار از جمله سیاست های این سازمان در راستای تعالی در امور آموزش و پژوهش این صنعت به شمار می رود. جهانگیریان صنعت هواپیمایی را صنعتی پیچیده و دارای جایگاه خاص برشمرد و افزود: از آنجا که آموزش در این صنعت از نقش اساسی برخوردار است؛ سازمان هواپیمایی کشوری بر ارتقاء کمی و کیفی آموزش، همگام با پیشرفت های صنعت تاکید ویژه دارد و نیروی انسانی باید متناسب با این پیشرفت ها از دانش روز صنعت برخوردار شود. وی خاطرنشان کرد: آموزش باید به طور مداوم در حال تحول و پیشرفت باشد و محتوای درسی نیز متناسب با نیازهای صنعت توسعه یابد. وی با اشاره به اینکه این چرخه پاسخگویی به تقاضاها نیازمند افزایش ظرفیت و تربیت نیروی انسانی است گفت: فارغ التحصیلان مراکز هوانوردی متفاوت از سایر مراکز دانشگاهی هستند چرا که برای جذب در بازار کار دیگر نیاز به گذراندن دوره های ۶ماهه تخصصی ندارند و می توانند به صورت مستقیم در بازار جذب شوند بنابراین ارتقا کیفی و کمی مراکز آموزشی صنعت هوانوردی ضروری است و نیازمند حمایت ویژه دولت است. RE: ایران چند هواپیمای مسافری نیازدارد؟ - عاشق تبریز - 20-11-2014 وای وای:cool::cool: RE: ایران چند هواپیمای مسافری نیازدارد؟ - ♫♫ sina ♫♫ - 20-11-2014 پول این 300 هواپیما چقدر میشه؟ |