انجمن های تخصصی  فلش خور
بی‌ تفاوتی‌ وزارت‌ علوم به‌ دانشجویان نروژی - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: خبرها (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=42)
+--- موضوع: بی‌ تفاوتی‌ وزارت‌ علوم به‌ دانشجویان نروژی (/showthread.php?tid=183112)



بی‌ تفاوتی‌ وزارت‌ علوم به‌ دانشجویان نروژی - ✘PETER✘ - 12-10-2014

بی‌ تفاوتی‌ وزارت‌ علوم به‌ دانشجویان نروژی

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه وظیفه عملکرد وزارت علوم نشانی از دغدغه‌مندی برای حل مشکلات دانشجویان ایرانی در نروژ ندارد، گفت: وقتی مسئولین بدون مدرک خبر ۳ هزار بورسیه‌ غیرقانونی را عنوان می‌کنند، انتظار نمی‌رود که کشورهای خارجی نسبت به دانشجویان ایرانی رفتار بهتری داشته باشند.
به گزارش جهان؛ علی عبدی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با فارس در خصوص مشکلات اخیر به وجود آمده برای دانشجویان ایرانی در نروژ گفت: وقتی در داخل کشور مسئولان وزارت علوم خودشان به دنبال مسئله‌دار کردن دانشجویان بورسیه‌شده هستند دیگر از کشورهای خارجی توقع رفتار بهتر نمی‌رود.

وی افزود: وقتی مسئولین وزارت علوم بدون مدرک یا سند خبر بورسیه‌های غیرقانونی را عنوان می‌کنند دیگر انتظار نمی‌رود که کشورهای خارجی نسبت به دانشجویان ایرانی رفتار بهتری داشته باشند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: برخلاف ادعای برخی که عنوان می‌کنند به دنبال برگرداندن اعتبار به پاسپورت ایرانی‌ هستند برخورد کشور نروژ با دانشجویان ایرانی یک بار دیگر نشان داد که عزت و احترام با مواضع انفعالی حاصل نمی‌شود.

عبدی با بیان اینکه وظیفه وزارت علوم حمایت از دانشجویان ایرانی در نروژ است، گفت: ما از وزارت علوم انتظار داریم اگر دولت نروژ در خصوص دانشجویان ایرانی تخلفی صورت داده به طور قاطع در جهت حفظ منافع دانشجویان ایرانی اقدام کنند و از وزارت خارجه نیز توقع داریم ضمن اقدامات لازم، ابراز نگرانی جامعه دانشگاهی ایران را به کشور نروژ برساند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در پایان خاطرنشان کرد: وزارت علوم با برطرف کردن مشکل دانشجویان ایرانی در نروژ ادعای دولت که می‌گوید در سیاست خارجه از موضع قدرت رفتار می‌کند را به اثبات برساند.