انجمن های تخصصی  فلش خور
بازگرداندن پیام های پاک شده در گوشی آندروید - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: موبایل (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=30)
+--- انجمن: نرم افزار موبایل و بازی ها (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=31)
+--- موضوع: بازگرداندن پیام های پاک شده در گوشی آندروید (/showthread.php?tid=157946)



بازگرداندن پیام های پاک شده در گوشی آندروید - † αƖιєη † - 13-08-2014

-
اگر شما به طور اتفاقی تمام پیام ها یا قسمتی از اس ام اس های خود را سهوا پاک کرده اید ، نگران نباشید ! شما میتوانید با احتمال %۹۹ آنها را باز گردانید ، اما یک عامل مهم نقش تایین کننده ای دارد و آن زمان است ! اگر شما اینباکس اس ام اس های خود را پاک کرده اید باید سریع عمل کنید ، زیرا بازیابی اس ام اس ها فقط تا زمانی که آن قسمت از حافظه که روی آن ذخیره شده اند دوباره نوشته نشود ، امکان پذیر است . هر چقدر شما بیشتر صبر کنید احتمال اینکه پیام های جدید ، آپدیت برنامه ها یا فایل های دیگر جای آنها ذخیره خواهد شد و دیگر کار از کار گذشته است و آنها را برای همیشه از دست داده اید !

برنامه هایی برای بازیابی اس ام اس های پاک شده

-

چند برنامه برای رایانه موجود است که به شما در بازیابی پیام ها کمک خواهد کرد ، و البته برای کاربران مکینتاش نیز موجود است . در حالت کلی آنها مجانی هستند ( یا بازه زمانی تست کردن دارند ) و کار را به خوبی یکدیگر انجام میدهند . برنامه مشخصی که شما انتخاب میکنید بستگی به سلیقه شما دارد اما آنها اساسا یک کار مشترک انجام میدهند : حافظه آندروید شما را اسکن کرده و پیام های پاک شده شما را شناسایی میکنند و آنها را بازیابی میکنند . برنامه دقیقا شما را در طول فرآیند راهنمایی میکند که معمولا ۴ مرحله دارد : وصل کردن ، اسکن کردن ، پیش نمایش و بازیابی . این فرآیند برای اطلاعات پاک شده به جز پیام ها نیز کاربرد دارد .
-
چند برنامه ای که ارزش امتحان کردن دارند در زیر آورده شده اند :
Coolmuster Android SMS+Contacts Recovery(نیازمند روت کردن می باشد ) Wondershare Dr. Fone for AndroidAndroid Data Recovery-
چگونه پیام های از دست رفته را در آندروید بازیابی کنیم

-

بسته به نرم افزاری که شما انتخاب میکنید ، مراحل ممکن است متفاوت باشد اما کارهایی که اساسا شما باید انجام دهید در ذیل بیان شده است :
(به عنوان مثال از برنامه Wondershare برای اینکار استفاده میکنیم )
-
۱- یکی از نرم افزار های معرفی شده را دانلود و نصب کنید . برنامه را اجرا کنید .
۲- درحالی که برنامه بازیابی که نصب کرده اید را اجرا کرده اید ، گوشی آندروید خود را با استفاده از کابل یو اس بی به رایانه متصل کنید .
نرم افزار Wondershare
-
حالت USB Debugging را درگوشی خود فعال کنید . برای انجام این کار شما باید به منوی Developer Options در صفحه اصلی تنظیمات گوشی دسترسی داشته باشید . حال اگر دسترسی ندارید به قسمت About Phone رفته و به پایین منو رفته و در قسمت Build Number (شماره ساخت) چند بار پشت سرهم لمس کنید . حالا شما به منوی Developer Options در منوی اصلی تنظیمات درست در بالای About Phone دسترسی خواهید داشت . به منوی دولوپر آپشن وارد شوید منو را پایین بکشید تا به قسمت USB Debugging یا در بعضی گوشیها به Android Debugging برسید و مربع آن را تیک بزنید .

نرم افزار Wondershare
-
به پیام هایی که برنامه بازیابی بر روی صفحه نمایش نشان میدهد دقت کرده و مراحل را دنبال کنید تا نرم افزار حافظه آندروید شما را اسکن و آنالیز کند .

نرم افزار Wondershare-
هنگامی که مراحل به پایان رسید شما به مرورگر دسترسی خواهید داشت و میتوانید پیش نمایش اطلاعات ذخیره شده در گوشی آندروید خود را مشاهده نمایید . این اطلاعاتی هستند که شما یا پاک کرده اید یا در حال حاضر در گوشی موجود می باشند . تا زمانی که در آن قسمتی از حافظه که شما اطلاعات آن را قبلا پاک کرده اید ، اطلاعات جدید ذخیره نشود میتوانید فایلها ، پیام ها و اطلاعات خود را برگردانید . پس اگر شما اطلاعاتی از دست دادید باید زود دست بجنبانید !
-
نرم افزار Wondershare-
به سادگی پوشه مربوط به پیام های خود را پیدا کنید . پیام هایی که میخواهید بازیابی کنید انتخاب کنید . در اینجا شما میتوانید دو کار انجام دهید . یا از امکان بازیابی در نرم افزار استفاده کرده و آن ها را به گوشی خود برگردانید یا اینکه آنها را برای نگهداری امن در رایانه خود ذخیره کنید .
-
نکته : اگر شما میخواهید این فرآیند را بدون رایانه انجام دهید ،به احتمال زیاد باید گوشی خود را روت کرده باشید و از یک برنامه بازیابی پولی استفاده نمایید . البته راحت تر و بدون هزینه تر استفاده از یک رایانه می باشد .
-
چگونه ازدوباره پاک شدن اطلاعات خود جلوگیری کنیم

-

شاید شما از این قضیه درس گرفته باشید شاید هم نه ! اگر شما به برنامه های بالا و کاربرد های آن اعتقادی ندارید باید اطمینان حاصل کنید که دیگر به آنها احتیاجی نخواهید داشت . این به معنی تهیه نسخه پشتیبان از پیام های شماست . این کار خیلی ساده است و فقط ۵ دقیقه زمان شما را میگیرد که خود را از قرار گیری در موقعیت های این چنینی رهایی دهید . ما از یک برنامه مجانی به نام پشتیبان گرفتن و بازیابی اس ام اس ها SMS Backup & Restore استفاده می نماییم . کار با این برنامه بسیار راحت است رابط کاربری زیبایی دارد و عالی کار میکند .
-

برنامه آندروید SMS Backup & Restore بسیار راحت و تمیز از پیام های شما پشتیبان میگیرد و آنها را بازیابی میکند .

-

-
شما باید روی دکمه Backup کلیک کنید و کار تمام است . بازیابی نسخه پشتیبان شما نیز به همین واضحی است . -

-
هنگامی که نسخه پشتیبان تهیه کردید میتوانید آنها را به ایمیل یا حساب cloud خود یا کارت حافظه خود انتقال دهید .

شما همچنین میتوانید با استفاده از این برنامه آندروید تنظیم کنید که در زمان معین از پیام های شما نسخه پشتیبان تهیه کند و فعالیت های بیشتری هم انجام دهد .