انجمن های تخصصی  فلش خور
فیلترهای در نظر گرفته شده برای بورسیه دانشجویی قانونی بوده است - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: تحصیلات دانش آموزی و دانشجویی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=64)
+--- موضوع: فیلترهای در نظر گرفته شده برای بورسیه دانشجویی قانونی بوده است (/showthread.php?tid=128983)



فیلترهای در نظر گرفته شده برای بورسیه دانشجویی قانونی بوده است - Mᴏsᴇs - 30-06-2014

فیلترهای در نظر گرفته شده برای بورسیه دانشجویی قانونی بوده است/ برخی آقازاده‌ها نتوانستند از فیلترها عبور کنند

حسن مسلمی‌نائینی معاون سابق بورس و دانشجویان خارج از کشور سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به روند پذیرش بورسیه دانشجویی در سال‌های اخیر گفت: افرادی که برای بورسیه دانشجویی پذیرفته می‌شدند علاوه بر واجد شرایط بودن از فیلتر دو مصاحبه نیز می‌گذشتند به این صورت که هم در وزارت علوم و هم در دانشگاه مربوطه مورد مصاحبه قرار می‌گرفتند.
وی با بیان اینکه در دوره اصلاحات برخی افراد به صورت غیرقانونی بورسیه شده‌اند، افزود: موارد بورسیه در سال‌های اخیر براساس قانون بوده است، اینکه برخی از آقازاده‌ها و منسوبان در بین افراد متقاضی بورس حضور داشتند درست است ولی این افراد نیز مانند افراد عادی از فیلترهای موجود می‌گذشتند و در مصاحبه‌ها این مسئله مورد نظر قرار نمی‌گرفت.
مسلمی‌نائینی ادامه داد: تا سال 81 برای پذیرش بورسیه کنکور برگزار می‌شد و پس از آن کنکور برگزار نشدو بعضی نیز تبدیل به داخل شدند که این موارد بر اساس استعلام از وزیر و مذاکره در شورای بورس انجام شد. در آن زمان به دلیل اینکه کنکور متمرکز برگزار نمی‌شد و هر دانشگاه به طور مستقل آزمون برگزار می‌کرد نمی‌توانستیم از طریق کنکور بورسیه پذیرش کنیم. ولی فیلترهای صورت گرفته کاملا قانونی بوده است.
معاون سابق بورس و امور دانشجویان خارج از کشور سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور این موارد را بررسی کردند و در رابطه با تک تک پرونده‌ها سوالاتی صورت گرفته است که ما جواب دادیم و آخرین پاسخگویی ما مربوط به 25 اسفند ماه سال 92 بوده است که به سازمان بازرسی در رابطه با بورسیه‌ها پاسخ دادیم.