انجمن های تخصصی  فلش خور
ماساژ موی سر با روغن باعث رشد مجدد موها می شود! - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: پزشکی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- موضوع: ماساژ موی سر با روغن باعث رشد مجدد موها می شود! (/showthread.php?tid=114486)



ماساژ موی سر با روغن باعث رشد مجدد موها می شود! - ✘PETER✘ - 01-06-2014

هزاران سال است که اطبای سنتی با ماساژ پوست سر فولیکولهای مو را تحریک می کنند و باعث رشد مجدد موها می شوند.در این جا به شما یاد می دهیم که چگونه روغن مناسب موهایتان را انتخاب کنید و پوست سرتان را ماساژ دهید تا رشد موهایتان بهتر شود و موهایی که از دست داده اید را دوباره بدست بیاورید. اگر ریزش موهای شما بخاطر استرس و یا ژنتیک است ، ماساژ پوست سر با روغن یک روش بسیار موثر و ارزان برای تحریک فولیکولها و رویش مجدد موهای شماست.



قبل از اینکه ماساژ را شروع کنید اول باید بدانید که چه روغنی برای شما مناسب تر است. اگر موهای شما ضخیم و چرب است بهتر است از روغن زیتون برای ماساژ پوست سرتان استفاده کنید ، اما اگر موهای شما نازک و شکننده است بهترین انتخاب برای شما روغن نارگیل است. اما در اینجا هدف ما از ماساژ پوست سرمان ، رویش مجدد موهاست بنابراین از روغن رزماری که برای این منظور بسیار مناسب است استفاده می کنیم .



اگرچه ماساژ پوست سر حتی بدون استفاده از روغن هم موثر است اما اگر با روغن گرم همراه شود اثر آن چند برابر می شود. ترکیب روغن و گرما برای بهبود سلامت کلی موها بسیار مفید است. برای گرم کردن روغن ، اول باید یک ظرف آب را جداگانه بجوشانید ، بعد در یک ظرف دیگر روغن رزماری را بریزیم و آن را داخل ظرف آبی که قبلا" جوشانده ایم بگذارید . سطح آب در ظرف بزرگ باید خیلی کم باشد تا آب وارد ظرف روغن نشود. حدود یک دقیقه صبر کنید و بعد ظرف روغن را از ظرف حاوی آب جوشیده خارج کنید و اجازه بدهید کمی خنک شود. روغن در هنگام استفاده باید گرم باشد اما گرمای آن نباید آنقدر زیاد باشد که پوست سرتان را بسوزاند.



حالا زمان انجام ماساژ است . انگشتهایتان را داخل ظرف روغن فروکنید و پوست سرتان را کاملا" به روغن آغشته کنید و سپس ماساژ را آغاز کنید . برای ماساژ دادن از جلوی سر شروع کنید و کم کم به پشت سرتان بروید و با ماساژ دورانی و ملایم پوست سرتان به جذب روغن کمک کنید . حدود ۱۵ دقیقه این کار را ادامه دهید و مطمئن شوید که روغن به همه نقاط پوست سرتان رسیده است.



حالا اگر قصد دارید به حمام بروید حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد موهایتان را با شامپو بشوئید اما اگر قصد دارید بخوابید یک حوله دور سرتان بپیچید و به رختخواب بروید. باقی ماندن روغن بر روی سر در طول شب بسیار مفید است اما صبح روز بعد حتما" باید موهایتان را بشوئید. برای اینکه نتیجه بگیرید ، هفته ای حداقل ۳ بار این ماساژ را انجام دهید.