انجمن های تخصصی  فلش خور
دارپا پهپاد غیر قابل hack تولید کرد - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: مسائل متفرقه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=18)
+--- انجمن: مسائل نظامی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=44)
+--- موضوع: دارپا پهپاد غیر قابل hack تولید کرد (/showthread.php?tid=111395)



دارپا پهپاد غیر قابل hack تولید کرد - IM@N - 24-05-2014

مرکز تحقیقات نظامی پنتاگون روز چهارشنبه از پهپاد جدیدی رونمایی کرد که طبق ادعای این مرکز در ساخت آن از برنامه‌ای استفاده شده که آن را «غیر قابل هک» می‌کند.

این پروژه که High Assurance Cyber Military Systems یا به اختصار HACMS نام گرفته، از برنامه‌ای استفاده کرده که توانایی مقاومت در برابر هر گونه حمله سایبری را دارد. ساخت این پروژه در مرکز دارپای وزارت دفاع آمریکا سال‌ها زمان برده و در تولید آن از همکاری دانشگاه‌های کالیفرنیا، سن دیگو و دانشگاه واشنگتن استفاده شده است.

دارپا پهپاد غیر قابل hack تولید کرد 1

کتلین فیشر از مدیران دارپا در مورد این برنامه می‌گوید: «نرم‌افزار این سیستم طوری طراحی شده که اطمینان حاصل شود هیچ‌گونه نفوذی در آن اتفاق نمی‌افتد. و حتی از لحاظ عملی نیز ثابت شده که این پهپاد در برابر حجم گسترده‌ای از حملات آسیب‌ناپذیر است.» فیشر در ادامه ادعا کرده که با تست‌های انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که پهپاد مجهز شده به این برنامه غیر قابل نفوذترین پهپاد در دنیاست.

همچنین گفته شده که سیستم HACMS می‌تواند بر روی پرنده‌های دیگری نیز سوار شود و انتظار می‌رود به زودی بر روی هلیکوپترهای Unmanned Little Bird بویینگ نیز نصب شود. این پهپاد در میان 100 پروژه و 29 فعالیت تحقیقاتی پیشرفته‌ای بود که توسط پنتاگون رونمایی شد.


RE: دارپا پهپاد غیر قابل hack تولید کرد - MRT1 - 25-05-2014

قابل توجه دوستی که این مطلب رو گذاشته

هیچ پهبادی رو نمیتونه هیچکس حتی امریکا Hک کنه چون هر لحظه به اون هواپیما کد های جدید میدند. مثل دزدگیر ماشین. دزدگیر ماشین هم هر لحظه یه کد میده به ماشین. دوستان خرافاتی نباشین.