انجمن های تخصصی  فلش خور
این عضو از بدن عاشق میکروب است - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: پزشکی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- موضوع: این عضو از بدن عاشق میکروب است (/showthread.php?tid=104804)



این عضو از بدن عاشق میکروب است - bahare_021 - 30-04-2014

این عضو از بدن عاشق میکروب است 1


تحريک پذير بودن روده به دليل اختلالات عصبي بوده و يکي از علائم آن دردهاي ناحيه شکمي است.
ايرج خسرونيا فوق تخصص گوارش و کبد گفت: التهابي که در روده بزرگ به وجود مي‌آيد ممکن است به علت ميکروب، ويروس باشد.
وي ادامه داد: گاهي اوقات روده تحريک پذير مي‌شود که تنها به دليل اختلالات عصبي ممکن است در روده ايجاد شود علائم ناشي از التهاب روده‌ها بيشتر اسهال، يبوست متناوب و گاهي نيز دفع خون و دردهايي در تمام ناحيه شکم است بنابراين بيمار به پزشک مراجعه کرده و از درد و نفخ شکايت مي‌کند.
خسرونيا گفت: گاهي التهابات روده‌اي زمينه عصبي دارد. شخصي که دچار کوليت است در مرحله اول بايد راديوگرافي يا کولونوسکوپي شود تا علت بيماري مشخص شود و سپس وي را تحت درمان قرار داده انواع بيماري‌هاي روده‌اي شايع: کوليت اولسروز (زخم روده بزرگ)، کوليت‌هاي عصبي (روده‌هاي تحريک پذير) که بسياري از دختران جوان و خانم‌ها به آن گرفتار هستند کوليت‌هاي ميکروبي و ويروسي هستند.
وي اظهار داشت: در صورتي که کوليت‌ها درمان نشوند ممکن است مبتلا به سرطان شوند و گاهي اوقات نيز زخم و خونريزي ايجاد مي‌کنند در نتيجه ضروري است شخصي که مبتلا به کوليت است تحت نظر پزشک درمان شود.
وي بيان کرد: از جمله راه‌هاي درماني، دارو درماني است اگر شخصي اختلال عصبي دارد بايد به روان پزشک مراجعه کرده و تحت درمان قرار گيرد همچنين بايد از خوردن ادويه جات، فلفل، غذاهاي نفاخ مانند حبوبات، انواع ساندويچ‌ها، سوسيس، کالباس و پيتزا خودداري کرد در صورتي که ‌‌نهايت فرد مبتلا به زخم کوليت شده زخم‌ها قابل درمان نبوده و بايد جراحي کرد.