انجمن های تخصصی  فلش خور
انتخابات ریاست جمهوری الجزایر آغاز شد - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: خبرها (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=42)
+--- موضوع: انتخابات ریاست جمهوری الجزایر آغاز شد (/showthread.php?tid=101779)



انتخابات ریاست جمهوری الجزایر آغاز شد - Mσηѕтєя Gιяℓ - 17-04-2014

شبکه الجزیره از آغاز انتخابات ریاست جمهوری الجزایر خبر داد.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه الجزیره لحظاتی پیش گزارش داد : انتخابات ریاست جمهوری الجزائر آغاز شد.

انتخابات ریاست جمهوری در الجزایر امروز در حالی برگزار می شود که برخی احزاب این کشور در اعتراض به نامزد شدن مجدد بوتفلیقه رئیس جمهور بیمار این کشور انتخابات را تحریم کرده‌اند.

مهمترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری الجزایر عبدالعزیز بوتفلیقه است که مخالفانش سؤالات زیادی را درباره نامزدی او مطرح کرده اند. منتقدان بوتفلیقه معتقدند نامزدی او تهدیدی برای تساوی فرصت ها با نامزدهای دیگر است.

از سوی دیگر، طرفداران بوتفلیقه می گویند وی توانسته است به خشونت های دهه 90 قرن گذشته پایان دهد و ثبات ایجاد کند. آنها می گویند سلامتی وی بازگشته است و با مانعی برای برعهده گرفتن مسئولیت های ریاست جمهوری روبرو نیست.

مهمترین رقیب او "علی بن فلیس" نخست وزیر سابقش است که بوتفلیقه او را به تبلیغ تروریسم و خشونت متهم کرده است. بن فلیس با رد این اتهامات این گونه سخنان را درچارچوب سیاه نمائی ارزیابی کرده است.

بن فلیس که در انتخابات سال 2004 نیز با بوتفلیقه رقابت کرد 6 درصد آرا را کسب کرده بود و اکنون می گوید برای اطمینان از برگزاری انتخابات سالم 60 هزار تن از طرفدارانش را در مراکز رای گیری مستقر می کند. وی تهدید کرده است که درصورت وقوع تقلب در انتخابات سکوت نخواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر آغاز شد 1